Checkliste inden servicebesøg

1KOMMA5° Danmark

Ved at gennemgå denne checkliste inden et servicebesøg kan du hurtigt afklare, om problemet kan løses uden et servicebesøg. Samtidig undgår du at blive faktureret for besøget, hvis fejlen ikke er omfattet af garantien eller de generelle betingelser for servicebesøg.

Du kan læse mere om betingelserne for servicebesøg her:

Sungrow app

Checkliste

Her finder du en liste over almindelige problemer, hvor løsningen ikke er dækket af den almindelige reklamationsret, da problemet ikke karakteriseres som en reklamation. Disse problemer kan ofte løses af dig som kunde og har du uddybende spørgsmål til hvordan du løser de enkelte punkter, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte vores serviceafdeling.

Generel checkliste for installationen

  • Sørg for, at en genstart af anlægget er udført i henhold til de specifikke genstartsinstruktioner for det pågældende anlæg.

  • Undersøg om hvorvidt alle sikringer, der vedrører den pågældende installation, er slået til i den eltavle, hvor anlægget er tilsluttet.

  • Sørg for at en summationsmåler installeret (kontakt her dit netselskab hvis du er i tvivl).

  • Informér os om, hvis du som kunde selv eller tredjepart (elektrikere mv.) har foretaget ændringer eller på anden måde foretaget fysiske eller elektriske påvirkninger af eltavlen/installationen, der kan have konsekvenser for installationens funktionsdygtighed.

Særligt for Heartbeat og netværk

Hvis dit anlæg har en Heartbeat installeret, er det vigtigt at undersøge følgende:

  • At alle netværkskabler i Heartbeats opsætning er korrekt tilsluttet. Dvs., at de forskellige netværkskabler ikke sidder løst i porten i de ender hvori kablet er tilsluttet. Du kan med fordel tage kablet ud og sætte det igen, hvorved et lille "klik" gerne skulle lyde, som bekræftelse på at det er sat korrekt i. Der er specifikt tale om flg. netværkskabler:

    • Mellem switch og internetrouter (hvis du har mesh-netværk, er det den primære router som switchen skal være tilsluttet)

    • Mellem switch og Heartbeat

    • Mellem switch og inverter/ladestander/varmepumpestyring

  • Undersøg, om der er forbindelse i de tilsluttede porte, hvilket vil være tilfældet, hvis LED'erne lyser grønt og/eller gult.

  • At switches "Power" LED lyser grønt, hvilket indikerer at den er tændt.

Generelt om 1KOMMA5 Danmark Service

Alle indstillingsmuligheder beskrevet foroven samt flere, kan du finde på vores serviceportal.

Oplever du problemer med dit anlæg kan du også finde guides til fejlfinding og problemløsning. Skulle du stadig opleve problemer med dit anlæg, eller har du andre spørgsmål, er du velkommen til at oprette en servicesag ved at klikke på knappen herunder – så bliver du registreret i vores system så vi kan hjælpe dig hurtigst muligt.

Support