Generelle Betingelser og forbehold i forbindelse med servicebesøg - 1KOMMA5° Danmark A/S

1. Februar 2025

 

§ 1 Anvendelsesområde

  1. Disse betingelser (“servicebetingelserne”) finder anvendelse for serviceydelser leveret af 1KOMMA5° Danmark A/S (“1K5”) på installationer udført af 1K5’s installations-partnere, eller serviceydelser for produkter leveret af 1K5.

  2. Servicebetingelserne vedrører forhold for serviceydelser, der ikke er omfattet af den almene 2-årige reklamationsret. For bestemmelser inkluderet i den almene 2-årige reklamationsret, der ikke nævnes i servicebetingelserne, henvises til gældende dansk lovgivning.

  3. Såfremt en kunde har tilkøbt en servicepakke hos 1K5, vil betingelserne i servicepakken være gældende i tilfælde af uoverensstemmelse mellem betingelserne i servicepakken og servicebetingelserne.

§ 2 Generelle bestemmelser ved servicebesøg

  1. Servicebesøg for udbedring af fejl eller skader, der er påført installationen eller produktet af andre end 1K5’s ansatte eller installations-partnere, er ikke omfattet af reklamationsretten, og kunden vil blive faktureret for omkostninger til arbejdstimer og eventuel materiel i forbindelse med udbedringen.

  2. Såfremt 1K5 leverer et servicebesøg for diagnosticering og udbedring af en fejl eller skade på installationen eller produktet, og servicebesøget viser at fejlen eller skaden er påført installationen eller produktet af andre end 1K5’s ansatte eller installations-partnere, vil kunden blive faktureret for omkostninger til arbejdstimer og eventuel materiel i forbindelse med udbedringen.

§ 3 Installationer udført af 1K5’s installations-partnere

  1. Ved servicebesøg på installationer udført af 1K5’s installations-partnere indenfor reklamationsrettens gyldighedsperiode, vil enhver reparation eller udskiftning dækket af en producents produktgaranti blive udført, og enhver installationsfejl blive udbedret, uden fakturering af kunden for omkostninger til arbejdstimer eller materiel.

  2. Ved servicebesøg på installationer udført af 1K5’s installations-partnere udover reklamationsrettens gyldighedsperiode, vil enhver installationsfejl blive udbedret, uden fakturering af kunden for omkostninger til arbejdstimer eller materiel.

  1. Ved servicebesøg på installationer udført af 1K5’s installations-partnere udover reklamationsrettens gyldighedsperiode, vil kunden blive faktureret for omkostninger til arbejdstimer for enhver reparation eller udskiftning dækket af en producents produktgaranti. Se § 5 for nærmere beskrivelser omkring garantikrav overfor producenter.

§ 4 Installationer der ikke udført af 1K5’s installations-partnere

  1. Ved fejl indenfor reklamationsrettens gyldighedsperiode på produkter leveret af 1K5, der ikke er udført af 1K5’s installations-partnere, vil kunden modtage komponenter til udskiftning uden at blive faktureret for forbundne omkostninger. Hvis kunden ønsker at benytte 1K5’s installations-partnere til at udføre udskiftningen, vil kunden blive faktureret for omkostninger til arbejdstimer.

  2. Ved fejl udover reklamationsrettens gyldighedsperiode på produkter leveret af 1K5, hvor installationen ikke er udført af 1K5’s installations-partnere, vil kunden modtage komponenter til udskiftning uden af blive faktureret for forbundne omkostninger, såfremt komponenterne er dækket af en producents produktgaranti. Hvis kunden ønsker at benytte 1K5’s installations-partnere til at udføre udskiftningen, vil kunden blive faktureret for omkostninger til arbejdstimer. Se § 5 for nærmere beskrivelser omkring garantikrav overfor producenter.

§ 5 Garantikrav overfor producenter

  1. Produktgarantier på produkter leveret af 1K5 stilles af producenten, og er en aftale mellem producenten og kunden. 1K5 står til rådighed for at formidle kommunikationen med producenten som en service, men er ikke ansvarlig for opretholdelse af garantien, eller for økonomiske tab eller omkostninger i forbindelse med garantisager. 

  2. Mulighed for dækning af økonomiske tab eller omkostninger i forbindelse med garantisager vil være beskrevet i betingelserne for produktgarantien givet af producenten. Betingelserne for produktgarantier er oftest givet af producenten i forbindelse med oprettelse af slutbruger-adgang til producentens overvågningssystem. Betingelserne for en producents produktgaranti er altid tilgængelige ved at efterspørge dem hos 1K5, eller hos producenten selv. 

  3. Såfremt en kunde ønsker at stille krav til producenten om dækning af økonomiske tab eller omkostninger i forbindelse med en garantisag, vil 1K5 tilbyde at stå til rådighed for at formidle kommunikationen med producenten som en service, men er ikke ansvarlig for udfald eller proces. 

§ 5 Forsikringssager

  1. I tilfælde af skader på installationer, der er dækket af kundens forsikring, kan 1K5 bistå med dokumentation og vurdering af skadens omfang til brug for forsikringsselskabet. 

  2. Eventuelle omkostninger forbundet med dokumentation og vurdering af skadens omfang, og reparation eller udskiftning af beskadigede komponenter, vil blive faktureret til kunden, medmindre andet er aftalt skriftligt med forsikringsselskabet. Det er kundens ansvar at anmelde skaden til sit forsikringsselskab og sikre, at forsikringsdækningen foreligger.

§ 6 Betaling og efterfakturering

  1. Fakturering sker efter endt servicebesøg. Hvis serviceydelsen kræver flere besøg, kan disse samles på én faktura.

  2. Fakturaen vil blive udstedt af 1KOMMA5°’s samarbejdspartnere, herunder autoriserede elektrikere og tagmontører, afhængigt af den udførte service.